Sunday, March 16, 2008

~~~霹靂! 霹靂! 霹靂貓!~~~

What's the life you like?





Is it that you...





get up in the morning, take a subway,





then grab a cup of coffee on the way to your working place.





After work, you go exercise at gym,





or you hang out with friends at bars or restaurants.





Then you take a subway going back home with a really tiring body……








經常會去思考自己想要的生活是什麼. 其實並沒有任何算是奢侈的要求 吧!





過去, 我很清楚要往哪個方向走, 但此時此刻真正走在路上時,





卻發現就算只是想要安穩的過日子, 也是一種奢華.





好多事情沒能夠放下, 只能努力的抓住已經搆到目標的繩子使力的往上爬……





可是如果是這樣, 那就算再努力, 也不會有安穩的日子,





除非可以跳脫這些枷鎖和羈絆…….





跳脫的了嗎? 哈哈~ 我看很難.





不然怎麼會來當人呢? 起碼現在我還想不到任何方法可以放下…





話說 如來佛祖 的 金剛經 裡就是要捨棄”我”質.





因為當沒有”我”時, 很多事情自然就迎刃而解了.





Very cool thought, isn’t it?

2 comments:

Atta said...

what kind of life do you want??
I prefer every day when I get up and open eyes,
my beloved sleep next to me!!
haha~~~ my dream life~~

Tiffany & Nick said...

等級:7
留言|加入好友
DATE: 03/18/2008 02:13:00 PM
IP: 0.0.0.0
EMAIL:
URL:
比比是不是聽太多葉教授拉...

連打文章都像他ㄉ口氣... ㄏ

我想...人生真ㄉ很妙...

活在枷鎖中...煩惱著很多事...

那些會成功ㄉ人..一定是豁出去不去煩惱那ㄇ多...

想做什麼..做就是ㄌ嘛...

想ㄉ越多越煩惱....也就離成功越來越遠拉....